خطبه های امام جمعه بردخون - 09 اسفند 92

 
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکنی حسینی امام جمعه بخش بردخون در خطبه های این هفته نماز جمعه با سفارش خود و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی، به مرگ از نگاه اولیاء خدا اشاره کرد اظهار داشت: اولیاء خدا نه تنها از مرگ هراسی ندارند بلکه به استقبال آن می روند وی ادامه داد: انسان در این دنیا ابدی و جاودانه نیست و سرنوشت حتمی همه موجودات دنیا مرگ است، اینکه انسانها از مرگ وحشت دارند به خاطر این است که دنیا را آباد کرده و سرای آخرت خود را ویران نموده اند . امام جمعه بردخون با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) در خصوص مرگ برای مومن گفت: مرگ برای مومن بسان بوئیدن بوی خوشی است که به خاطر خوشی آن به خواب سبک می رود و همه دردها از او رخت بر می بندد و آنها با مرگ رفیق و مانوسند و در جوار آن آرام می گیرند. وی به نقش ایمان به معاد در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: اشخاصی که اعتقاد به قیامت و معاد دارند دنیا را ناچیز و کوچک می شمارند، در پی دنیا نیستند و هرگز دنیا نمی تواند کوچکترین تاثیری در آنها بگذارد و چنین افرادی هرگز به سمت و سوی گناه نمی روند زیرا گناه یک نوع نافرمانی از دستورات خداوند است.
 
حجت الاسلام والمسلمین رکنی حسینی امام جمعه بردخون در خطبه دوم نماز به مناسبتهای هفته اشاره کرد و 14 اسفند سالروز تشکیل بنیاد مستضعفان و جانبازان به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1357، تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و آغاز هفته احسان و نیکو کاری را گرامی داشت. وی همچنین به اقتصاد مقاومتی از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مسئولان سه قوه در باب اجرا کردن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی فرمودند: جمهوری اسلامی ایران یک انقلاب تمام عیار و یک تهدید علیه منافع نامشروع غرب و به خصوص آمریکا در منطقه بوده و دشمن در طول 35 سال گذشته تلاش کرده است که این نظام را به زانو در آورد و از راههای مختلفی وارد شده اما با این شیوه ها موفق نشد. و امروز نیز علاج مشکلات کشور، پیمودن راه اقتصاد مقاومتی است .و اکنون که ملت بزرگ ایران با یک جنگ اقتصادی تمام عیار مواجه گردیده است تنها راه مقابله با این تحریم های ظالمانه اقتصاد مقاومتی است.یعنی ما یک اقتصادی داشته باشیم که در مقابل ترفند های دشمنان که همیشگی و به شکلهای مختلف خواهد بود کمتر آسیب ببیند و اختلال پیدا کند.
 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

مطالب مرتبط :

خطبه های امام جمعه بردخون - 02 اسفند 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 25 بهمن 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 18 بهمن 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 11 بهمن 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 04 بهمن 92

 

Bookmark and Share