خطبه های امام جمعه بردخون - 16 اسفند 92

 
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکنی حسینی امام جمعه بخش بردخون در خطبه های این هفته نماز جمعه با سفارش خود و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به نقش گناه در زندگی انسان گفت: گناه اعمال نیک را هدر می دهد و پاره ای از گناهان کبیره باطل کننده اعمال صالحه است و ریختن آبروی مومن با مسخره ،دشنام ،خوار کردن ،تهمت ،اهانت و سرزنش و اذیت و آزار مومن پاداش سخت الهی را در پی دارد. وی ادامه داد: انسان آفریده خداست و انسانهای مومن در پیشگاه خداوند مقام والایی دارند و لذا بی احترامی و اهانت به بنده مومن خدا، اهانت به پروردگار عالم به شمار می آید. امام جمعه بردخون به راههای جلوگیری از گناه اشاره کرد و گفت: یکی از راههای جلوگیری از گناه به یاد روز قیامت و کارنامه اعمال خود بودن است و ما باید خدا را در همه حال حاضر و ناظر بر اعمال خود ببینیم وی همچنین همنشینی با عاشقان حق و اولیاء خدا و مبارزه با هوای نفس (جهاد اکبر) را از راههای جلوگیری از گناه دانست.
 
حجت الاسلام رکنی حسینی امام جمعه بردخون در خطبه دوم نماز به مناسبتهای هفته اشاره کرد و 16 اسفند سالروز ولادت با سعادت اسوه صبر و پایداری ، حضرت زینب (س) و روز پرستار را تبریک گفت. وی همچنین با گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری به اهمیت و جایگاه احسان و نیکوکاری و نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی و دنیا و آخرت انسانها اشاره کرد و گفت: احسان و نیکوکاری از جمله مفاهیم ارزشمندی است که در آموزه های دینی به خصوص قرآن کریم ،مورد عنایت و توجه قرار گرفته و به آن سفارش شده است. وی ادامه داد: رسیدگی و کمک به انسانهای نیازمند ،دوستی و صمیمیت را بین افراد جامعه ایجاد نموده و در نتیجه سعادت و عاقبت به خیری انسان های نیکوکار در دنیا و آخرت را تضمین می نماید و باعث محبوبیت آنها در پیشگاه خداوند می شود. خطیب جمعه بردخون به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با رئیس و اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: اولین وظیفه که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند، رشد ایستادگی و بالندگی اسلامی ملت ایران و روحیه استقلال خواهی این ملت را بعد از گذشت 35 سال، یکی از واقعیات دنیای امروز برشمردند و این روحیه انقلابی همچنان در ملت ایران زنده است و آنچه در راهپیمایی 22 بهمن امسال اتفاق افتاد، یک پدیده بی نظیر و تایید کننده همین موضوع است. رکنی حسینی دومین وظیفه که مقام عظمای ولایت به آن اشاره فرمودند را افتخار به نسل جوان متدین و انقلابی و قدر دانستن این جوانان دانست زیرا جوان امروز با وجود آنکه پیروزی انقلاب و مسائل بعد از آن را ندیده و در معرض انواع آسیب های ناشی از فضای مجازی و ماهواره ها قرار دارد اما این جوانان، متین هستند و پای انقلاب و ارزشهای انقلاب اسلامی ایستاده اند.
 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

مطالب مرتبط :

خطبه های امام جمعه بردخون - 09 اسفند 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 02 اسفند 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 25 بهمن 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 18 بهمن 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 11 بهمن 92

 

Bookmark and Share