خطبه های امام جمعه بردخون - 23 اسفند 92

 
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکنی حسینی امام جمعه بخش بردخون در خطبه های این هفته نماز جمعه با سفارش خود و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی،به فرازهایی از نامه 31 امام علی (ع) به فرزندش امام حسن مجتبی (ع) در نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: در این نامه مسائل مهم اخلاقی ،تربیتی ،تاریخی ،اعتقادی ،سیاسی و علمی مطرح شده که مهمترین آن معیارهای اجتماعی است، گرچه به صورت ظاهر مخاطب امام حسن (ع) است ولی آن حضرت تمام مردم را مخاطب قرار داده است . وی ادامه داد: مولا امیرالمومنین (ع) می فرماید : ای فرزندم نفس خود را میزان میان خود و دیگران قرار ده و آنچه را که برای خود دوست داری برای دیگران نیز دوست بدار و آنچه را که برای خود نمی پسندی برای دیگران مپسند، به کسی ظلم و ستم نکن همان طور که دوست نداری به تو ستم شود. نیکوکار باش آن گونه که دوست داری به تو نیکی کنند و بدان که خود بزرگ بینی و غرور، مخالف راستی و آفت عقل است. حجت الاسلام والمسلمین رکنی حسینی به فراز دوم نامه امام علی (ع) به امام حسن مجتبی (ع) که در مورد تلاش برای جمع آوری زاد و توشه آخرت است اشاره کرد و گفت: بدان که در پیش روی تو گردنه های صعب العبوری وجود دارد که حال سبکباران به مراتب بهتر از سنگین باران است و سر انجام این راه سخت بهشت و یا دوزخ خواهد بود ،پس برای خویش قبل از رسیدن به آخرت وسائلی مهیا ساز و جایگاه خود را پیش از آمدنت آماده کن زیرا راه بازگشتی وجود ندارد.
 
امام جمعه بردخون در خطبه دوم نماز به مناسبتهای هفته اشاره کرد و 24 اسفند سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) (به روایت 75 روز) و سالروز انفجار بمب در مراسم نماز جمعه تهران و شهادت تعدادی از نماز گزاران توسط منافقان کور دل در سال 1363 ه.ش را خدمت نماز گزاران تسلیت گفت. و ایام فاطمیه را یاد آور اندوهی بزرگ و غمی جانکاه و فاجعه ای سنگین در تاریخ اسلام دانست. وی همچنین 26 اسفند سالروز ارتحال حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی یادگار ارزشمند حضرت امام (ره) را تسلیت گفت. خطیب جمعه بردخون ضمن قدردانی ازتلاش های فرماندار سابق شهرستان دیر جناب آقای علی بحرانی درمدت 3 سال مسئولیت فرمانداری ،برای فرماندار جدید آرزوی موفقیت کردو خواستار توجه بیشتر مسئولان خصوصا استاندار محترم به شهرستان دیر و شهر بردخون شدند. وی همچنین از شورای اسلامی درخواست کرد با تعامل و همدلی و تفاهم بیشتر در جهت شکوفایی و آبادانی شهر بردخون با شهردار این شهر همکاری داشته باشند.
 
 
به نقل از: امام جمعه بخش بردخون (imamat-j-bordekhoon.blogfa.com)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

مطالب مرتبط :

خطبه های امام جمعه بردخون - 16 اسفند 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 09 اسفند 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 02 اسفند 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 25 بهمن 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 18 بهمن 92

 

Bookmark and Share