خطبه های امام جمعه بردخون - 08 فروردین 93

 
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکنی حسینی امام جمعه بخش بردخون در خطبه های این هفته نماز جمعه با سفارش خود و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: شخصیت این بانوی نمونه و زندگی ایشان در خانه امام علی (ع) برای همه دنیا الگوست و علاوه بر آن در ولایت پذیری و دفاع از حریم ولایت نمونه است به حدی که تا مرز شهادت پیش رفت و این بزرگترین درسی است که از یادگار پیامبر اکرم (ص) می آموزیم. ایشان ادامه داد: در گرد و غبار فتنه و آنگاه که نقاب از چهره منافقان کنار زده شد و افرادی که روزی خود را اصحاب پیامبر (ص) می دانستند به ریزش افتادند و از ایشان فاصله گرفتند و زمانی که حضرت فاطمه (س) عزادار پدر بود به خانه وحی ریختند و حریم ولایت را شکستند و دنیا پرستان که منتظر فرصت بودند در خانه وحی را آتش زدند ولی بانوی بزرگ اسلام در مقابل همه فتنه ها با تمام توان ایستاد و حامی حریم ولایت شد زیرا مردم بعد از پیامبر علی (ع) را به بهانه ای تنها گذاشتند. وی با بیان اینکه در همه عرصه ها باید بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهیم گفت: در مراسم عروسی ها هم متاسفانه تا نیمه شب با استفاده از وسایلی نظیر ارگ صدای موسیقی و ترانه پخش می کنند و عکس ها را در دید نامحرمان قرار می دهند ،آیا باز حضرت فاطمه (س) الگوی ماست. وی مجالس عقد و عروسی را آمیخته با گناه و معصیت دانست و گفت: رسانه ها بویژه صدا و سیما پیش قدم شوند و با پخش برنامه های فرهنگی مردم را آگاه کنند ،کشور ما برای دنیا اسوه است و باید تلاش شود در مسیر حضرت زهرا (س) حرکت کنیم.
 
امام جمعه بردخون در خطبه دوم نماز به مناسبت های هفته اشاره کرد و گفت: 12 فروردین سالروز وعده الهی و روز جمهوری اسلامی است که ملت ایران پای صندوق های رای حاضر شدند و جمهوری اسلامی را برگزیدند و امام راحل آن را از اعیاد مذهبی و ملی دانستند که سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست وحکومت 2500 ساله طاغوت فرو ریخت و حکومت مستضعفین جانشین آن گردید. وی ضمن تسلیت 14 فروردین شهادت حضرت فاطمه (س) با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در شعار سال جدید گفت: مقام معظم رهبری سال 1393 را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری کردند و در بعد اقتصادی فرمودند: باید خود را آن چنان قوی کنیم که زور گویان و باجگیران جهانی نتوانند حقی از این ملت را نادیده بگیرند و در عرصه فرهنگ و اهمیت آن نیز فرمودند: مسئولان فرهنگی باید با حساسیت و هوشیاری کامل ،مراقب رخنه های بسیار خطرناک فرهنگی باشند زیرا تمرکز دشمنان بر موضوع فرهنگ ناشی از اهمیت فوق العاده این موضوع می باشد.
 
 
به نقل از: امام جمعه بخش بردخون (imamat-j-bordekhoon.blogfa.com)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

مطالب مرتبط :

خطبه های امام جمعه بردخون - 01 فروردین 93

خطبه های امام جمعه بردخون - 23 اسفند 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 16 اسفند 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 09 اسفند 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 02 اسفند 92

 

Bookmark and Share