خطبه های امام جمعه بردخون

خطبه های امام جمعه بردخون - 15 فروردین 93

 
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکنی حسینی امام جمعه بخش بردخون در خطبه های این هفته نماز جمعه با سفارش خود و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی،به فرازهایی از نامه 45 امام علی (ع) در نهج البلاغه به فرماندار بصره در رابطه با ضرورت ساده زیستی کارگزاران اشاره کرد و گفت : دوره کوتاه زمامداری امام علی (ع) سرشار از آموزه های گرانقدری است که می تواند به عنوان الگویی بی نظیر مورد توجه اندیشمندان سیاسی و فراتر از آن دولتمردان در عصر حاضر قرار گیرد. وی ادامه داد: امام علی (ع) به تذکر و توصیه به کارگزاران بسنده نمی کند و می فرمایند : محال است که با شکم سیر بخوابم و در اطراف من شکم های گرسنه و جگر های سوخته باشد ،و یا در جایی دیگر آن امام بزرگوار می فرمایند: آگاه باش امام شما از دنیای خود به دو جامه فرسوده و دو قرص نان رضایت داده است ،گرچه شما توانایی چنین کاری را ندارید اما با پرهیزگاری و تلاش فراوان و پاکدامنی و راستی مرا یاری دهید. سوگند به خدا من از دنیای شما طلا و نقره ای نیندوخته و از غنیمت های آن چیزی ذخیره نکردم و برآن دوجامه کهنه ام جامه ای نیفزودم و از زمین دنیا حتی یک وجب در اختیار نگرفتم و دنیای شما در چشم من از دانه تلخ درخت بلوط ناچیزتر است .
 
امام جمعه بردخون در خطبه دوم نماز به مناسبت های هفته اشاره کرد و 19 فروردین سالروز شهادت آیت الله سید محمد باقر صدر و خواهرش بنت الهدی صدر توسط رژیم بعث عراق در سال 1359 هجری شمسی را گرامی داشت وی با گرامیداشت 20 فروردین سالروز قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا و روز ملی فن آوری هسته ای گفت: دولت آمریکا برای بیشتر بلعیدن ذخائر مادی کشورهای تحت سلطه اش از هیچ کوششی فروگذار نمی کند وبنا به فرمایشات امام راحل این قطع رابطه دلیلی بر قطع امید آمریکا از ایران است و روابط خارجی ما بر اساس حفظ آزادی استقلال و حفظ مصالح و منافع اسلام و مسلمین است. امام جمعه بردخون در ادامه روز ملی فناوری هسته ای را روز مردم ایران دانست و گفت: روزی است که ملت ایران با همدلی،استقامت و پیگیری آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی ،به هدفی والا یعنی هسته ای شدن ایران اسلامی دست یافتند. وی یاد و خاطره شهدای دانشمند هسته ای شهیدان علی محمدی ،شهریاری ، رضایی واحمدی روشن که بدست عمال استکبار به شهادت رسیدند را گرامی داشت . خطیب جمعه بردخون همچنین سالروز شهادت متفکر بسیجی و سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی را گرامی داشت و به روح آن بزرگوار درود فرستاد.
 
 
به نقل از: امام جمعه بخش بردخون (imamat-j-bordekhoon.blogfa.com)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

هیئت رهروان حجت (عج) بردخون

 

مطالب مرتبط :

خطبه های امام جمعه بردخون - 08 فروردین 93

خطبه های امام جمعه بردخون - 01 فروردین 93

خطبه های امام جمعه بردخون - 23 اسفند 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 16 اسفند 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 09 اسفند 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 02 اسفند 92

 

Bookmark and Share