خطبه های امام جمعه بردخون

خطبه های امام جمعه بردخون - 22 فروردین 93

 
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکنی حسینی امام جمعه بخش بردخون در خطبه های این هفته نماز جمعه با سفارش خود و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی، به موضوع حق ثروت اشاره کرد و اظهار داشت: اسلام بر کسب مال از راه حلال و خرج آن در مسیر حلال سفارش کرده و با مالی که از راه حلال و با تلاش به دست می آید مخالف نیست و حتی آن را تکریم کرده و کار برای خانواده را مانند مجاهدت در راه خدا دانسته است. وی ادامه داد: دین اسلام به کار و ثروت و مال توجه خاصی دارد و آن را منشا برکات دانسته است و همانطوریکه در قرآن کریم به آن اشاره شده ،مال و ثروت به عنوان یکی از امور خیر و یاری کننده انسان و زینت و زیبایی زندگی است. وی با بیان اینکه مال نباید انسان را از یاد خدا غافل کند گفت: کسانی که با تضییع حق الله و حق الناس به ثروتی می رسند سر انجام دچار مشکلات و مصائبی می شوند که مجبورند این مال را در مسیر نابجا هزینه کنند پس دنیا با همه زیبایی ها موقتی و زودگذر است، بنابراین باید ثروت و مال را از راه حلال کسب کنیم و در راه رضایت خداوند مصرف نماییم.
 
امام جمعه بردخون در خطبه دوم نماز با اشاره به مناسبت های هفته با گرامیداشت 24 فروردین سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا گفت: موثرترین و نقش آفرین ترین عناصر کشور خانواده شهدا و جانبازان هستند و ارزش و عظمت آن مادران و پدران و آن همسران و فرزندان و بازماندگان که حرمت خون شهیدشان را حفظ کردند و با صبر و پایداری خودشان توانستند این راه طولانی را از این گردنه های دشوار عبور دهند ،از عظمت خود شهدا کمتر نیست. وی خواستار توجه بیشتر مسئولین به جانبازان و خانواده های معظم شهدا شد. خطیب جمعه بردخون به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار مدیران و متخصصان سازمان انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله امام خامنه ای موفقیت ها و دستاوردهای متخصصان و دانشمندان هسته ای را نتیجه ایمان به خدا و تکلیف و ایمان به درستی راه دانستند و افزودند: نتیجه این ایمان ،دستگیری و هدایت الهی و جهش هایی است که شاهد آن بودیم. ایشان ضمن اظهار امیدواری برای تداوم روز افزون این جهش ها ،با اشاره به مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه 5+1 تاکید کردند: موافقت با این مذاکرات برای شکستن فضای خصمانه جبهه استکبار بر ضد ایران بود و این مذاکرات باید ادامه یابد و فعالیتهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه هسته ای به هیچ وجه متوقف نخواهد شد.
 
 
به نقل از : امام جمعه بخش بردخون (imamat-j-bordekhoon.blogfa.com)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

هیئت رهروان حجت (عج) بردخون

 

مطالب مرتبط :

خطبه های امام جمعه بردخون - 15 فروردین 93

خطبه های امام جمعه بردخون - 08 فروردین 93

خطبه های امام جمعه بردخون - 01 فروردین 93

خطبه های امام جمعه بردخون - 23 اسفند 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 16 اسفند 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 09 اسفند 92

 

Bookmark and Share