خطبه های امام جمعه بردخون

خطبه های امام جمعه بردخون - 26 دی 93

 
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکنی حسینی امام جمعه بخش بردخون در خطبه های این هفته نماز جمعه با سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: اعتقاد به معاد تاثیر بسیار عمیق و گسترده ای در اعمال فردی و اجتماعی انسانها دارد لذا انبیای الهی قبل از هر چیز کوشش می کردند مردم را به مبدا و معاد معتقد نمایند. وی به آثار فردی معاد اشاره کرد و گفت: در اهمیت معاد در اسلام همین بس که در قرآن حدود 1400 آیه در مورد معاد است و این همه بحث و روایات از آن روست که یاد سرای آخرت یکی از عوامل موثر در خودسازی و وارستگی است زیرا یاد زندگی حقیقی و قیامت باعث می شود انسان بر تمام رفتار و کردار خود مراقبت ویژه داشته باشد و تلاش خود را صرف دست یابی به خوشنودی خدا کند و شخص معتقد به معاد بر اساس آموزه های دینی باور دارد که زندگی به این چند روز دنیا محدود نیست بلکه این زندگی در مقابل آن چه در پیش رو دارد از مقایسه ی قطره به دریا نیز کمتر است و زندگی واقعی مربوط به دنیای دیگر است. به تعبیر قرآن کریم : این زندگی دنیا چیزی جز سرگرمی و بازی نیست و زندگی واقعی سرای آخرت است.
 
حجت الاسلام والمسلمین رکنی حسینی امام جمعه بردخون در خطبه دوم نماز با اشاره به 26 دی ماه سال 1357 هجری شمسی سالروز فرار شاه خائن از کشور گفت: این اتفاق همزمان با اوج مبارزات مردم قهرمان ایران باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد. امام جمعه بردخون 27 دی سالروز شهادت حجت الاسلام والمسلمین نواب صفوی و جمعی دیگر از فدائیان اسلام در سال 1334 ه.ش را گرامی داشت و به روح آن شهیدان درود فرستاد. وی به بیانات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم قم که به مناسبت 19 دی برگزار گردید اشاره کرد و گفت: یکی از اصلی ترین توصیه های رهبر معظم انقلاب این بود که مسئولان کشور را از حاشیه سازی و پرداختن به مطالبی که میان مردم دودستگی و چند دستگی ایجاد می کند نهی کردند و در این باره خاطر نشان ساختند: امروز آن چیزی که لازم است برای ملت ما اتحاد ملی است و دو دسته کردن مردم ،جداکردن مردم ،شعارهای تفرقه انگیز دادن میان مردم به هر عنوانی خطاست و این بر ضد منافع ملت ایران و بر ضد آرمانهای ملت ایران است. امام جمعه بردخون اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را از سوی کاریکاتوریست فرانسوی محکوم کرد و این حرکت شوم و پلید دولت فرانسه در حمایت از این کاریکاتوریست ها را نشان دهنده دشمنی استکبار و غرب با اسلام دانست.
 
 
به نقل از : امام جمعه بخش بردخون (imamat-j-bordekhoon.blogfa.com)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

هیئت رهروان حجت (عج) بردخون

 

مطالب مرتبط :

خطبه های امام جمعه بردخون - 19 دی 93

خطبه های امام جمعه بردخون - 12 دی 93

خطبه های امام جمعه بردخون - 05 دی 93

خطبه های امام جمعه بردخون - 28 آذر 93

خطبه های امام جمعه بردخون - 21 آذر 93

خطبه های امام جمعه بردخون - 14 آذر 93

Bookmark and Share