خطبه های امام جمعه بردخون - 07 تیرماه 92

 

حجت الاسلام محمد جواد عاشوری امام جمعه موقت بردخون در خطبه های این هفته نماز جمعه با سفارش خود و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی با تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر و تشکر از هیئت های مذهبی در برگزاری جشن میلاد امام زمان (عج) اظهار داشت : قرآن کریم در سوره بقره از امام زمان (عج) به عنوان غیب یاد می کند و آنجا که می فرماید( الذین یومنون بالغیب ) طبق تفاسیر شریف قرآن این است که مردم او را می بینند و زیارت می کنند ولی نمی شناسند . وی با بیان حدیثی از امام صادق (ع) گفت: امام زمان (عج) شباهت به حضرت یوسف (ع) دارد یعنی اینکه برادران یوسف به خاطر گناه و حسادت نتوانستند برادر خود را بشناسند اما حضرت یوسف (ع) با نور و تقوایی که داشت در بدو ورود برادران را شناخت، لذا وقتی برادران یوسف که پیامبر زاده هم بودند و قبلا هم برادر خود را دیده بودند ولی او را نشناختند، از این مردم چه انتظار که با این همه گناه و رذایل اخلاقی می خواهند امام زمان خود را ببینند و بشناسند.

 

امام جمعه موقت بردخون در خطبه دوم نماز با اشاره به مناسبتهای هفته با گرامیداشت 7 تیر سالروز شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی (ره) با انفجار بمب توسط منافقین در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و روز قوه قضائیه گفت : دشمن باید بداند که با ترور اشخاص نه تنها کمترین اثری در تضعیف نظام و این انقلاب نمی کند بلکه شجره طیبه این نظام محکم تر و استوارتر می شود. وی با بیان اینکه 8 تیر آغاز دهه تکریم و غباروبی مساجد است گفت: از آنجا که مساجد در هر زمان سنگر مهمی بوده اند و نقش مهمی در ماه مبارک رمضان دارند ان شاءالله سعی شود مساجد را پاکیزه نگه داریم و قدر و منزلت مساجد را بدانیم . امام جمعه موقت بردخون با اشاره به 12 تیر سالروز سرنگونی هواپیمای مسافری ایران توسط ناو آمریکایی در خلیج فارس و شهادت 298 سر نشین آن گفت: سرنگونی هواپیمای مسافری و شهادت افراد بی گناه نشانه خباثت دشمن است هر چند آنها ادعا کردند که اشتباه کردیم ولی به افسر ناو مدال شجاعت دادند و این نشانه بی توجهی آمریکا به حقوق بشر است. عاشوری در پایان با بیان اینکه ملت ایران با حضور حداکثری و حماسی در پای صندوق های رای بار دیگر حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه اعلام کردند، تصریح کرد : ملت ایران با این حضور در پای صندوق های رای مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زدند.

 

منبع : وبگاه امامت جمعه شهر بردخون (imamat-j-bordekhoon.blogfa.com)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------