خطبه های امام جمعه بردخون - 14 تیر 92


حجت الاسلام والمسلمین رکنی حسینی امام جمعه بردخون در خطبه اول نماز با توصیه خود و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت : در آستانه ماه مبارک رمضان قرار گرفته ایم ،تنها ماهی که به صراحت نامش در قرآن آمده ماه رمضان است و عظمتش به دلیل آن است که قرآن در این ماه نازل شده وواجب شدن روزه در این ماه نشانه بزرگی ماه رمضان است. وی با اشاره به خطبه شعبانیه پیامبر اکرم (ص) گفت: ماه رمضان ماهی است که بهترین ماه ها و شب هایش بهترین شبها و روزهایش بهترین روزها و اوقاتش بهترین اوقات است و ماهی است که اعمال شما در آن مقبول است و دعاهای شما در آن مستجاب می شود .در این ماه بندگان به مهمانی خدا دعوت می شوند و درهای بهشت در این ماه باز است .

امام جمعه بردخون در خطبه دوم نماز با اشاره به مناسبتهای هفته گفت : 14 تیر ماه روز قلم نامیده شده است ،واژه قلم همان نعمت گرانبها و همان وسیله ای است که با آن می نویسند و کاربرد آن از زبان هم بیشتر و اثر گذارتر است. زبان و قلم هر دو نقش مهم در زندگی انسان و جامعه دارند. کسانی که با زبان و قلمشان کار می کنند در درجه اول باید این را رعایت کنند که آنچه می گویند و می نویسند ایجاد بد بینی نکند، وی اضافه کرد: متاسفانه امروز کسانی که صلاحیت ندارند با در اختیار گرفتن وبلاگ و سایت به راحتی با آبروی مردم بازی می کنند و اسم آن را هم آزادی می گذارند اما باید توجه کنند که تخریب افراد به اسم آزادی و انتقاد قابل توجیه نیست. امام جمعه بردخون با اشاره به 19 تیر ماه روز ولایتعهدی امام رضا (ع) گفت: مامون امام رضا  (ع) را با اهداف خاصی به خراسان آورد وخواست با پذیرفتن ولایتعهدی امام رضا (ع) به اهدافش برسد، اما این امام رضا (ع) بود که نهایت استفاده از دوران ولایتعهدی خود برای تثبیت تفکر تشیع و اندیشه های خاندان پیامبر (ص) به عمل آورد و اسلام ناب محمدی (ص) بویژه مذهب شیعه در دوران ولایتعهدی آن حضرت برای همیشه بیمه شد. رکنی حسینی به مشکل کم آبی در شهر بردخون اشاره کرد وگفت : با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و گرما از مسئولان انتظار داریم که توجه جدی به مسئله آب داشته باشند و همین آبی که کیفیت چندانی هم ندارد در اختیار مردم بگذارند وی با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و نیاز مردم به مواد غذایی، از دولتمردان و مسئولین خواستند که اقلام مورد نیاز مردم در اختیار آنها قرار دهند و با گرانی و مشکلات مبارزه نمایند.


منبع: وبگاه امامت جمعه بردخون (imamat-j-bordekhoon.blogfa.com)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

کلمات کلیدی: