پوستر قرآن

قرآن کتاب الهی و هدایت‌کننده به بهترین راه هاست. قرآن همانند دریاست که از ظاهر آن همگان امکان بهره برداری دارند, اما راهیابی به باطن آن همچون راهیابی به عمق دریاست. ولیکن آب دریا را اگر نتوان کشید, هم بقدر تشنگی باید چشید.
یکی از راه‌های آشنایی با این دریای عظیم معرفت تلاوت آیات قرآن است که در احادیث بسیار برتلاوت روزانه آیات شده است. در میان تلاوت های مختلف از قاریان مشهور جهان, نمونه‌هایی وجود دارد که به آثار ماندگار تلاوت تبدیل شده‌اند و شنیدن آن همواره حس معنوی را در انسان ایجاد میکند.

در میان این قاریان می‌توان از افراد زیر نام برد:
مصطفی اسماعیل : مصری ها او را اکبر القراء (بزرگترین قاری) مصر می دانند.او مؤسس دانشکده تلاوت در دانشگاه الازهر مصر است . نواهای او دلنشین و روح بخش است. بسیاری از استادان او را صاحب سبک در تمامی نغمات تلاوت قرآن کریم می دانند. عمده تلاش او القای معانی آیات با ایجاد تناسب میان نغمات و عبارات قرآنی است.
عبدالباسط : او صدایی بسیار دلنشین دارد. نواهای او بسیار ساده و در عین حال بسیار زیبا و هیجان انگیز است. از مشهورترین تلاوت های او قصار السور(سوره های کوتاه قرآن) است.
مِنشاوی : تلاوت های او ندایی دلپذیر است که از عمق جان برمی خیزد. او در ترتیل و تلاوت مجلسی صاحب سبک است. تلاوت سوره حشر از جمله ماندگارترین تلاوت های اوست.
راغب مصطفی غلوش : صدایی بسیار زیبا که با نغماتی مهیج و حزین همراه شده است. تلاوت سوره احزاب او (انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت) از زیبا ترین و دلنشین ترین تلاوت های اوست.
حامد شاکر نژاد : قاری ممتاز و صاحب سبک ایرانی که از سنین کودکی به تلاوت قرآن پرداخته است. او کار خود رادر کودکی با تقلید از استاد مصطفی اسماعیل شروع کرد و اکنون خود صاحب سبک است. بسیاری او را با لقب سلطان القراء می شناسند.
و ...

مشخصات

عنوان: دانلود ماندگارترین تلاوت ها از مشهورترین قاریان جهان
فرمت فایل: MP3
حجم فایل: 121 مگابایت
تاریخ انتشار: 08:31 - 96/11/02
منبع: هیئت رهروان حجت (عج) بردخون
امتیاز:

رمز فایل

   r-hojjat.blog.ir