وصیت نامه پاسدار شهید علی غلامی

نام پدر: غلام     |     نام مادر: خانی
محل تولد: کاکی     |     تاریخ تولد: 1332/07/03
تحصیلات: چهارم ابتدایی     |     وضعیت اشتغال: پاسدار
محل شهادت: جزیره مجنون     |     تاریخ شهادت: 1364/02/14
مسئولیت هنگام شهادت: فرمانده گروهان    |     محل دفن: گلزار شهدا بردخون کهنه

بسم الله الرحمن الرحیم

درود به رهبر انقلاب، بعداً سلام به پدر بزرگوارم و به تمامی قوم و خویشان عرض می کنم و از تمامی هم ولایتی هایم می خواهم که مرا حلال کنند و اگر از من بدی دیده اند درگذرند. از پدرم می خواهم که مبادا مانع از مدرسه رفتن برادرانم شوید(که باعث دور شدن آنها از مدرسه شود).

بعداً سلام به همسرم عرض میکنم. امید است سلام مرا بپذیرید. همسر مهربان، جان تو و جان بچه هایم از تو می خواهم که بچه هایم را به مدرسه یا مکتب بفرستید تا درس بخوانند و شما هم یک زن مهربان برای من بودید و حالا هم از تقوا و ایمان خود دست بر ندارید و همیشه زینب وار باشید. شما می دانید که پسرم زهیر همیشه جایش روی سینه ی من بوده است؛ پس حالا شما او را دلداری و جایش را در آغوش خودت قرار بده. با همسایگان خوب باشید و احترام پدر و مادرت را داشته باش و بعد قبر من پهلوی امامزاده شاهزاده محمد[گلزار شهدای بردخون کهنه] باشد. مرا ببخشید...

خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی، خمینی را نگهدار.

علی غلامی

برگرفته از: کتاب به دریا پیوستگان - اثری از استاد مجید عابدی - ص179