وصیتنامه شهید بلال(غلام) زنگباری

نام پدر: گرگعلی     |     نام مادر: فاطمه
محل تولد: بردخون     |     تاریخ تولد: 1337/10/16
تحصیلات: چهارم ابتدایی     |     وضعیت اشتغال: کارگر
محل شهادت: آبادان     |     تاریخ شهادت: 1360/07/05
مسئولیت هنگام شهادت: آرپی جی زن    |     محل دفن: گلزار شهدا بردخون

بسم الله الرحمن الرحیم

درود بر رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی و سلام به امت شهیدپرور ایران و سلام به خانواده عزیزم. من هدفی که داشتم، خدمت به خدا بوده و برای او به جبهه رفتم.
خداوندا! تا از من راضی نشده ای مرا از دنیا مبر. پروردگارا! شهادت را نصیب من گردان که این بزرگترین هدف و آرزوی من است.
اکنون که من به شهادت رسیده ام به شما رزمندگان چه در جبهه و چه در پشت جبهه می گویم که تا میتوانید فقط برای خدا و در راه خدا قیام کنید و مزدوران داخلی و خارجی را به زباله دان تاریخ بیندازید.

شما مسلمانان بدانید که پیروزی ازان شماست؛ چون حق با شماست.

بنابراین همیشه حضور خود را در صحنه حفظ کنید و توطئه های دشمن را یکی پس از دیگری خنثی کنید که آنها آخرین لحظات مرگ خود را دارند طی می کنند. من میدانم که شما برادران مسلمان از مرگ نمی هراسید و شهادت را انتخاب کرده اید، زیرا این راه شما خط اسلام می باشد.
جنازه مرا به زادگاهم بردخون ببرید.

والسلام
غلام زنگباری

برگرفته از: کتاب به دریا پیوستگان - اثری از استاد مجید عابدی - ص171