وصیت نامه شهید پاسدار اسماعیل دقایقی

   وضعیت اشتغال: نظامی-پاسدار
محل شهادت: کربلای5     |     تاریخ شهادت: 1365/10/28 (در 32 سالگی)
محل زندگی: خوزستان

بسم الله الرحمن الرحیم
ربنا افرغ علینا صبراً و ثبت اقدامنا و انصرنا علی القوم الکافرین.

خدایا! امت اسلام را صبر و استقامت عطا فرما تا در مقابل دشمنان خدا و کافران،پایداری کنند و سپس بر آنان غلبه کنند.

خدایا شهادت می‏دهم که غیر از تو خدایی نیست و محمد (ص) رسول و فرستاده توست و علی (ع) وصیّ رسول خداست. سلام بر خاندان عصمت و طهارت. درود بر خمینی کبیر و سلام بر روحانیّت معظّم و امت حزب ‏الله.

خدایا از تو می ‏خواهم در هنگامی که شیطان به سراغم می ‏آید، تو اورا دور سازی و مرا قوّت و آرامش عطا فرمایی که «لا حول و لا قوة الا بالله العلیّ العظیم».

پدر و مادر گرامی در مقابل شما شرمنده‏ ام که توفیق خدمت به شما و اجرای حقوق شماخیلی کم نصیبم گشت. بدانید که «انّالله و انّا الیه راجعون» انشاءالله

خداوند به شما صبر عطا فرماید و شما از جمله کسانی باشید که مردم و خصوصاً خانواده شهداء، اسرا ومعلولین را دلداری بدهید و من هم دعاگوی شما هستم.

همسر محترمه
در این حدود 5 سال زندگی از خصوصیات خوب تو بهره بردم و مرا بسیار احترام کردی که لایق آن نبودم. پیوند من و تو با شعار اسلام و ایمان شروع شد و بعد سعی نمودیم هر روزمان با روز دیگر متفاوت باشد و احکام اسلام را پیاده کنیم و خوب می‏دانی که راه من در ادامه این زندگی و سیر به عمل در آوردن عقیده به اسلام بوده است.چطور می‏توانستم در خانه راحت باشم و کاری نکنم، در صورتی که جان و مال امت مسلمان ایران به سوی جبهه سرازیر است. انسان در برخورد با مصائب و مشکلات است که لذّت ایمان و توجّه به خدا را درک می‏کند و ا گر رفتن من مصیبتی برایت باشد می‏دانی که «الذین اذا اصابتهم مصیبة قالوا انّا لله و انا الیه راجعون». در تربیت ابراهیم و زهرا سعی خود را بنما؛ برای آنها دعا می‏کنم و امیدوارم افرادی مفید برای اسلام و خط ولایت اهل بیت عصمت و طهارت و ولایت فقیه باشند .بعد از من سعی کن با مشورت آقایان علماء در قم مثلاً آقای راستی یا آقای کریمی، منطقی‌‏ترین راه را برای خود انتخاب بنمایی که انشاءالله اگر بهشت نصیبم شد، یکدیگر را در آنجا ملاقات کنیم.انشاءالله با صبر و استقامت خود که خدا بیشتر به تو دهد، اسوه‌ا‏ی درجامعه خود باشی.

برادران گرامیم و خواهران محترمه برای شما نیز آرزوی صبر و استقامت در پیگیری اهداف اسلامی دارم. انشاءالله بتوانید با کار و فعالیت، خود را بیش از پیش وقف راه خدا واسلام کنید. جهانی که امروز پر از فسق و فجور و خیانت ابرقدرتهاست، تلاش و ایثار می‏خواهد. در راه حسین (ع) -سیدالشهداء -رفتن، حسینی شدن می‏خواهد. انشاءالله در پیروی ازراه امام امت خمینی کبیر که همان راه خدا و قرآن و اهل بیت (ع) است، موفّق باشید. دیدن برادران رزمنده در خط اول که با آرامش مشغول نماز هستند و با متانت، نیروهای دشمن و تانکهای او را می‏بینند و با سلاح مختصر با آنان مقابله می‏کنند، ازتجلّیّات حسینی شدن این امت است که مرا به وجد آورده است. حقوق شما را آنطور که باید رعایت ننموده‌‏ام که انشاءالله مرا ببخشید؛ من هم دعاگوی شما هستم.خدمت کلیه اقوام و فامیل و دوستان و آشنایان سلام عرض می‏کنم و برای آنان توفیق در خط اسلام و قرآن بودن را آرزومندم. قطعاً نتوانسته‌‏ام حقوق شما را به خوبی رعایت کنم. انشاءا… مرا ببخشید.از همة شما التماس دعا دارم.والسلام علی عبادالله الصالحین

اسماعیل دقایقی