متن خطبه های امام جمعه بردخون - 25 بهمن 92

 

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکنی حسینی امام جمعه بخش بردخون در خطبه های این هفته نماز جمعه با سفارش خود  و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به حق دوست از دیدگاه امام سجاد (ع) و افرادی که دوستی با آنان نهی شده اشاره کرد و اظهار داشت: امام سجاد (ع) به فرزندش امام محمد باقر (ع) می فرمایند پنج گروه هستند که نباید با آنها دوستی و گفتگو نمائی، اولین آنها افراد دروغگو هستند زیرا افراد دروغگو مانند سراب می مانند که از دور انسان تصور می کند آب است ولی وقتی نزدیک می رود آبی نمی بیند. و آنچنان در دروغگویی مهارت دارند که راه دور را نزدیک و راه نزدیک را دور نشان می دهند. دومین گروه افراد فاسق هستند که اعتقادشان سست و دچار ضعف اعتقادی هستند. وی سومین گروه از دیدگاه امام سجاد (ع) افراد بخیل دانست که از دوستی با اینها باید پرهیز نمود زیرا در هنگامی که تو به آنها احتیاج داری تو را رها کرده و از کمک به تو مضایقه خواهند کرد. امام جمعه بردخون چهارمین گروه از دیدگاه امام سجاد (ع) را احمقان نام برد که این گروه افرادی هستند که به دلیل ضعف عقل به انسان ضرر می رسانند. و گروه پنجم کسانی نام برد که پیوند محبت را با پدر و مادر و فرزند و بستگان نزدیک قطع کرده اند زیرا خداوند این افراد را به شدت توبیخ و سرزنش کرده است. خطیب جمعه بردخون به جوانان و نوجوانان توصیه کرد که در انتخاب دوست دقت نمایند و با افراد مورد اعتماد مشورت نمایند و با هر کسی دوست نشوند زیرا آینده آنها با خطر مواجه می شود . وی همچنین موفقیت و پیشرفت جوانان و نوجوانان را تا حدود زیادی مدیون و مرهون دوستان خوب و مورد اعتماد دانست .

 

حجت الاسلام والمسلمین رکنی حسینی امام جمعه بردخون در خطبه دوم نماز ضمن تجلیل از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت : حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان از اقتدار ملت قهرمان ایران است که بر خلاف تهدیدات و فشارهای اقتصادی، ملت هوشیار و بصیر و غیرتمند ایران با حضور میلیونی خود بار دیگر با آرمانهای حضرت امام راحل تجدید بیعت نمود و یاوه گویان را مایوس کرد و شعارهای حماسی امسال مردم پاسخ قاطع و دندان شکنی به گزینه های روی میز آمریکا بود که نه تنها از گزینه های روی میز آمریکا هراسی ندارند بلکه در صحنه حاضر شده اند تا نشان دهند در پیروی از مکتب عاشورای حسینی تا مرز شهادت از آرمان های انقلاب اسلامی حمایت خواهند کرد.

 

 
 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مطالب مرتبط :

خطبه های امام جمعه بردخون - 18 بهمن 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 11 بهمن 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 04 بهمن 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 27 دی 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 20 دی

92

Bookmark and Share