خطبه های امام جمعه بردخون - 02 اسفند 92

 
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکنی حسینی امام جمعه بخش بردخون در خطبه های این هفته نماز جمعه با سفارش خود و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی به حق نماز از دیدگاه امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: امام سجاد (ع) در رابطه با حق نماز می فرماید، حق نماز بر تو این است که بدانی با آن به مهمانی خدا می روی و در پیشگاه و منظر او می ایستی و چون این را دانستی، سزاوار است که مانند بنده ای خوار، حقیر، ترسان، امیدوار با آرامش و وقار نمازت را با جان و دل به پا داری و حدود و حقوق آن را رعایت نمایی. وی ادامه داد: نماز اولین فریضه واجب از فروع دین است و جایگاه آن به گونه ای است که رسول اکرم (ص) می فرماید نماز پایه دین است که اگر مقبول درگاه الهی قرار گیرد سایر حسنات و اعمال انسان نیز پذیرفته می شود و اگر مقبول درگاه خداوند قرار نگیرد همه حسنات و اعمال دیگر مردود است.
 
امام جمعه بردخون در خطبه دوم نماز با اشاره به 8 اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: نهاد امور تربیتی به همت شهیدان رجایی و باهنر تشکیل شد که هدف آن آشنایی دانش آموزان با تعالیم اسلامی و گسترش فرهنگ اسلامی در مدارس بود. وی اضافه کرد : نسل جوان سرمایه ای ارزشمند در کشور است پس باید دانش آموزانی تربیت کنیم که بتوانند فردای کشور را به خوبی بسازند و ضمن داشتن تخصص از تعهد کافی برخوردار باشند و با همه هجمه های بی رحمانه دشمن ،بتوانند در مسیر هدایت گام بردارند. امام جمعه بردخون ادامه داد: معلمان و مربیان و اولیاء و آموزش و پرورش هر یک مسئولیتی حساس در برابر دانش آموزان دارند و فرهنگیان در کنار آموزش باید در این زمینه تلاش کنند زیرا والدین به کار و زندگی مشغولند و گرفتار کسب در آمد هستند و وظیفه ماست که نگذاریم عده ای خائن جوانان ما را به گمراهی بکشانند. امام جمعه بردخون به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای ملت ایران در مقابل زور گویی و باج خواهی نظام سلطه هیچ گاه تسلیم نخواهد شد و برخی افراد که تلاش دارند دولت آمریکا را دولتی علاقمند به مردم ایران معرفی کنند و می خواهند که یک چهره غیر واقعی از آمریکا را به مردم معرفی کنند و زشتی ها و خشونت ها و وحشت آفرینی ها را از این چهره بردارند باید بدانند که تلاش آنان به نتیجه نخواهد رسید و هرگز نمی توانند این چهره زشت و جنایتکار را در مقابل ملت ایران تغییر دهند. امام جمعه بردخون در گذشت مرحوم مغفور سلاله السادات حاج سید محسن پور فاطمی به خانواده و بیت آن مرحوم و تمامی مردم شریف استان بوشهر تسلیت گفت. وی همچنین از برگزار کنندگان یادواره شهدای شهر بردخون در روز پنج شنبه اول اسفند تقدیر و تشکر نمودند . امام جمعه بردخون در پایان خطبه دوم از تلاش های فرماندهی محترم منطقه انتظامی شهرستان دیر جناب سرهنگ خذری تنگستانی و فرماندهی نیروی انتظامی بخش بردخون جناب سروان کرمی در راستای دستگیری یکی دیگر از اشرار مسلح و ایجاد نظم و امنیت در بخش بردخون تقدیر و تشکر بعمل آورد .
 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

مطالب مرتبط :

خطبه های امام جمعه بردخون - 25 بهمن 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 18 بهمن 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 11 بهمن 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 04 بهمن 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 27 دی 92

 

Bookmark and Share