خطبه های امام جمعه بردخون

خطبه های امام جمعه بردخون - 29 فروردین 93

 
حجت الاسلام محمد جواد عاشوری امام جمعه موقت بردخون در خطبه های این هفته نماز جمعه با سفارش خود و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی به بیان فضائل حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و گفت: حضرت فاطمه (س) هدیه الهی به پیامبر اکرم (ص) بود و محصول چهل شبانه روز عبادت ،ریاضت و عرفان پیامبر اکرم (ص) بود و این خود یک درس بزرگ برای پدران و مادران است که به پاکی و معنویت زیر بنای تکوین فرزند خود توجه کنند. حجت الاسلام عاشوری امام جمعه موقت بردخون افزود: حضرت فاطمه (س) شخصیتی است که هر چقدر فهم بشر در شناخت حقیقت او فرو می رود با مسائل حل نشده ی بیشتری روبرو می شود و باید گفت که اندیشه ها و افکار از درک فضائل فاطمه زهرا (س) عاجزند. وی ادامه داد: برای یک زن افتخار بزرگی است که روز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) را روز زن قرار داده اند و این یک افتخار است و یک مسئولیت، بنابراین زنان جامعه اسلامی باید به حضرت زهرا (س) در مسائلی مثل حجاب و عفاف و تربیت فرزند و همسرداری و خانه داری اقتدا کنند. حجت الاسلام عاشوری در پایان خطبه اول گفت: نقش زنان در جامعه اسلامی از مردان بیشتر است چرا که زنان علاوه بر اینکه خودشان یک قشر فعال هستند،قشرهای فعال دیگری را هم در دامن خود تربیت می کنند.
 
حجت الاسلام عاشوری در خطبه دوم نماز ضمن تبریک به مناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی و 2 اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:وظیفه همه مسئولان کشوری است که در راه اقتدار نیروهای مسلح تلاش کنند و استحکام این نیروها را در برنامه های خودشان قرار بدهندو اگر ملت بخواهد با قدرت در مقابل تهدیدها بایستد بخشهای مختلف نظام باید تلاش کنند و نیروهای مسلح ارتش و سپاه پاسداران را تقویت نمایند. حجت الاسلام عاشوری افزود: ما باید اینقدر خود را قوی کنیم که دشمن احساس کند که به این ملت نمی شود زور گفت و چیزی را تحمیل کرد. وی ادامه داد:یک امتیاز بزرگی که سپاه پاسداران دارد این است که مولود انقلاب است و دارای شان معنوی و انقلابی است و تربیت شده انقلاب است و یکی از نقاط قوت سپاه پاسداران انقلابی زیستن و انقلابی ماندن است و هیچ حادثه و جریانی نتوانست این تشکیلات مستحکم را از مسیر اصلی خود منحرف کند. خطیب موقت بردخون در ادامه با توجه به روز دوم اردیبهشت سالروز انقلاب فرهنگی با توجه به شعار امسال مقام معظم رهبری گفت: متاسفانه ما می بینیم که دشمنان در حال تزریق فرهنگ غلط خودشان به جوانان و مردم ما هستند و مسئولان ما باید فرهنگ غنی کشور را مشخص کنند و بعد آن را مدیریت نمایند بطوریکه یک نهاد متولی امور فرهنگی در کشور باشد ، در این صورت یکپارچگی فرهنگی در کشور بوجود خواهد آمد.
 
 
به نقل از : امام جمعه بخش بردخون (imamat-j-bordekhoon.blogfa.com)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

هیئت رهروان حجت (عج) بردخون

 

مطالب مرتبط :

خطبه های امام جمعه بردخون - 22 فروردین 93

خطبه های امام جمعه بردخون - 15 فروردین 93

خطبه های امام جمعه بردخون - 08 فروردین 93

خطبه های امام جمعه بردخون - 01 فروردین 93

خطبه های امام جمعه بردخون - 23 اسفند 92

خطبه های امام جمعه بردخون - 16 اسفند 92

Bookmark and Share